V nové kampani VUT jde o záchranu světa, studenti z FaVU vytvořili i počítačovou hru
Jak bude vypadat naše budoucnost? Na to se ptá nová náborová kampaň Vysokého učení technického v Brně. Hrdinu videa zasazuje do postapokalyptického světa a ukazuje mu, že díky znalostem a schopnostem získaným na brněnské technice může zlepšit svět. Kampaň je zároveň reakcí na současnou pandemii. Výuka se odehrává ve virtuální realitě a jediní koho hrdina potkává, jsou roboti.
Distanční výuka a online vzdělávání – to jsou jediné nástroje, které má hrdina náborového videa k dispozici. A není sám. Studenti prvních ročníků vysokých škol také nikdy plnohodnotnou prezenční výuku nezažili. Ve výzkumu, který si VUT zpracovalo, odpovídalo 1 453 respondentů z prvních ročníků. Čtvrtina z nich byla s distanční výukou spokojena na jedničku, 49 % udělilo dvojku. To starší spolužáci, možná díky možnosti srovnání, hodnotili ve výzkumu z loňska trochu přísněji. Končící bakaláři průměrně známkovali dvojkou. Studenti se shodovali, že u online přednášek oceňují záznamy, které si můžou pouštět opakovaně a vracet se tak k látce, kterou se jim nepodaří pochopit hned napoprvé.
Kampaň poukazuje na ztížené studijní podmínky, zároveň ale optimisticky ukazuje, že potřebné znalosti a dovednosti dokáže VUT studentům předat i vzdáleně, jak s nimi potom naloží, to už je na nich. V hlavní roli se představuje Tomáš Žilinský, který je hercem Divadla Husa na provázku. Virtuální prostor ho postupně zavede na Fakultu strojního inženýrství, Fakultu informačních technologií nebo CEITEC VUT. S pomocí moderního vybavení pomáhá opravovat rozbité stroje nebo likvidovat černé díry.
Virtuální realitu s herními prvky doplňuje i počítačová hra, kterou vytvořili studenti Ateliéru herních médií Fakulty výtvarných umění pod vedením Vojtěcha Vaňka. Grafika ve stylu pixelart odkazuje k herním legendám a postupně hráče zavede na všechny fakulty VUT. Na Fakultě chemické je nutné namíchat barevný koktejl, architektura zase člověka postaví před tvůrčí výzvu při stavění budovy a zápolení s gravitací. „Ve hře je spousta odkazů na Brno a na plno jiných humorů. Každý, kdo se na to dokáže naladit, se dokáže pobavit. Vývoj her je obecně jednou z nejnáročnějších oblastí dneška, ale je to krásné, stojí to za to. Není lepší oblast, kterou byste se mohli potrápit, než je tahle,“ shrnul práci šestičlenného výtvarného týmu Vojtěch Vaněk.
S tématem kampaně přišla marketingová specialistka VUT Lenka Gumulec: „Samotné natáčení kampaně se neobešlo bez napínavých momentů. Kvůli vládním nařízením jsme dlouho netušili, jestli zvládneme v plánované podobě kampaň natočit na vytipovaných lokacích. Zvažovali jsme i variantu vytvořit animovaný klip, ale nakonec se i díky vstřícnosti vědců a zaměstnanců na jednotlivých fakultách natáčení odehrálo podle původního plánu.“
Natáčení a zpracování kampaně se ujal tvůrce Michal Orsava, který se stal známým díky vtipným virálním videím o Harry Potterovi na Pražském hradě nebo o EETerminátorovi. Většinu kampaně měla na starost společnost Filmagix, na dílčí práce na hlavním videu přizvali autoři také studio Epicture.
Microsite Hrdina VUT obsahuje kromě hlavního videa také záběry z natáčení, let’s play video rektora VUT nebo vzkazy studentům. Zároveň se na stránce představují všechny fakulty a ústavy nabízející bakalářské studium. Kromě Fakulty architektury a Fakulty výtvarných studií je možné podávat přihlášky ke studiu až do konce března.
Zdroj: vutbr.cz
Zdroj: vutbr.cz
Odpovědná osoba | Ing. et Ing. arch. Jana Němcová |
---|---|
Datum publikování |
Firemní spolupráce
Řešíte problém, s kterým si nevíte rady?
Obraťte se na naši fakultu. Pomůžeme vám!
Zjistit více o firemní spolupráci