VUT připraví studenty na zaměstnání, která ještě neexistují
TISKOVÁ ZPRÁVA Letošní kampaň se věnuje povoláním, o kterých zatím ještě ani nevíme. | Autor: VUT Trh práce se v následujících letech výrazně promění. Vzniknou nové pozice, o kterých dnes možná ani neuvažujeme, jiné zaniknou. Dnešní studenti vysokých škol a ti, kteří se na univerzitu teprve chystají, budou nejspíš za dvacet let pracovat s úplně jinými nástroji. Nová náborová kampaň Vysokého učení technického v Brně vzkazuje, že brněnská technika připraví studenty do života tak, aby se dokázali adaptovat na jakékoliv změny, které je potkají.
NaSvětovém ekonomickém fóru 2020zaznělo, že sedo roku 2025 promění 85 milionů pracovních míst. Vzestup zájmu čeká práci s daty, strojové učení, digitalizaci a stále více činností budou za člověka dělat roboty. „Některé pracovní pozice, kde najdou uplatnění naši absolventi, ještě ani neexistují, ale základ jim jednotlivé studijní obory můžou dát už teď. Mít VUT tak bude v budoucnu na pracovním trhu výhodou,“ vysvětluje myšlenku marketingová specialistka VUT Lenka Gumulec.
Právě„VUT výhodou“ je heslem letošní kampaně zaměřené na nábor uchazečů o studium. Kampaňové video ukazuje hlavní hrdinku projíždějící na internetu nabídky práce, čas ale nečekaně poskočí až do roku 2042 a mezi inzeráty se náhle objevují pozice jako manažer dronů nebo datový detektiv. V roli mladé uchazečky o práci se představuje herečka Kateřina Bejčková, která hostuje v Národním divadle.
Důležitost porozumění datům do budoucna ještě poroste. | Autor: VUT
Autoři kampaně vycházeli mimo jiné z průzkumů, které si VUT nechává průběžně zpracovávat. Z aktuálních výsledků vychází, že94 % uchazečůhlásících se do bakalářských programů na VUT si myslí, že sev příštích 10 letech dočkáme výrazné proměny trhu práce.42 % si dokonce myslí, že většina profesí, které budou za 10 let klíčové, dnes ještě ani neexistují. Drtivá většina respondentů, celých 94 %, uvedla, že podle nich výrazně vzroste potřeba technických a IT znalostí. Stejně tak se budoucí vysokoškoláci shodují, že při výběru školy zjišťují, jaké budou mít následné uplatnění a zda bude jejich studijní zaměření výhodné i do budoucna.
Tvorby kampaně se ujalrežisér Michal Orsava se studiem Filmagix: „Pro natáčení jsme vytvořili umělý pokoj, kde jsme mohli mít světlo pod kontrolou a přecházet volně z denní na noční atmosféru. Rozhraní portálu s nabídkou práce jsme znázornili skrze hologramy v prostoru, kdy se ze samotného pokoje stane webová stránka, která vás obklopí. VUT je technická univerzita, proto nám použití inovativních prvků v kampani ve vztahu k tématu práce budoucnosti přišlo vhodné.“
Filmaři natáčeli letošní kampaň celou ve studiu. | Autor: VUT
Hlavní video, které bude k vidění na YouTube a dalších sociálních sítích doplňuje i micrositewww.vutvyhodou.cz.Personalizovanou stránku vytvořil absolventFakulty informačních technologií VUT Karel Juřička a návštěvníkům umožní promítnout vlastní tvář do inzerátů z budoucnosti. Zájemci tak získají fotku sebe samých třeba ve skafandru vesmírného inženýra navrhujícího moderní prostředky hromadné dopravy kosmem.
Kampaň doplní propagační posty na sociálních sítích s nabídkami konkrétních futuristických povolání a krátké reklamní videobannery. Kampaň poběžíod svého spuštění 21. února až do konce podávání přihlášek 31. března.
Scénář: Michaela Lovecká, Michal Orsava
Námět: Lenka Gumulec, Michal Orsava
Copywriting: Hana Marko, Lenka Gumulec
VIDEO
Režie: Michal Orsava
Kamera: Richard Šimek
Produkce: Kamila Martincová, Aleš Solar
Grafika: Aneta Kalousková
Vizuální efekty: Michaela Lovecká, Michal Orsava
Střih: Michal Orsava
Zvuk: Luboš Ondráček
Mikrofony: Jan Mesany, Nicolas Henry Atcheson
Stavba: FZG studio
Maskérka: Nikol Kurik
Set Design: Jindřich Groš
Kostýmy: Agáta Molčanová, Renata Dračková
Osvětlování: Daniel Szotka
Fotografie: Radka Korandová
Voiceover: Jakub Wehrenberg
Herci: Kateřina Bejčková, Aleš Surma, Tomáš Čapek, pes
Natočeno ve FZG studiu
WEB
Webová grafika: Michal Orsava
Kódování, UX design: Martin Marušák
Personalizace obsahu: Karel Juřička - studio Webout me